سازمان ملل ، ایران صلح طلب و ترکیه سربلند

در مجمع عمومی سازمان ملل امسال جهان با حقایقی آَشنا بود که هنجارهای جا افتاده بین المللی را تکان داد و خاک از نهاد مهر زدود و چهره واقعی برخی را نمایان کرد. در جهانی که بایدن ترسیم کرد، ناتوها قدرتمند و اسرائیل منزه از خطا بود. بایدن نشان داد که اگر تمام رسانه های بین المللی در اختیار آمریکا باشند باز حقیقت را نمیبیند کودکان سوخته، تن های بی سر، عبور بولدوزر ها از روی اجساد و زنده ها با شبکه های توییتری (ایکس) و رسانه های اجتماعی برای یک آمریکایی مانند بایدن (و بسیاری دیگر ) ممکن نیست.
اما پزشکیان امروز تاریخ را به گواهی صلح طلب بودن ایرانیان گرفت ، پزشکیان هرچند به سیاست بار دیگر آمادگی خود را برای پایان دادن به بحرانهای منطقه ای نشان داد و تمایل خود را به ماندن در زیر چتر نظارت خارجی ابراز کرد هر چند “ایران تنها” میداند که چنین نظارتی مانند بمبهای ساعتی در دست اقوامیست که در بهانه تراشی ید طولایی دارند.
اما رجب طیب اردوغان امروز نشان داد که قلب سوشیانس (نجات) در ترکیه ساخته شد یعنی عضو گروهی به نام ناتو باشی ولی مستقل از آن سخن بگویید زیرا عضویت در آن گروه حقیقت را از چشمان شما نهان نکند، جایی که مردمان آزاده با یکدیگر سخن میگویند، جایی که سیاستمدار از مردم آگاه تر است، جایی که آزادیهای اجتماعی مردمانش باید الگو و نمونه جمهوری های اسلامی قرار گیرد. رجب طیب اردوغان هند رجب را گواه تاریخ گرفت ، کودکی که در بین اجساد خانواده اش در سکوت و ترس جان داد و به عبارتی زنده به گور شد. او گفت : «همانگونه که جامعه جهانی ۷۰ سال پیش، هیتلر را متوقف کرد هم اکنون نیز باید نتانیاهو و باند جنایتکار او را متوقف کند. تشکیل کشور مستقل و منسجم فلسطین با یکپارچگی جغرافیایی و به پایتختی بیت‌المقدس شرقی را نمی‌توان بیش از این به تعویق انداخت».
رئیس جمهور ایران این بار با دانستن لزوم اتحاد منطقه ای ، مسلمانان را به یک اینترناسیونالیسم منطقه ای فرا خواند هر چند قرآن به آنها گفته است: الْأَعْرَابُ أَشَدُّ كُفْرًا وَنِفَاقًا وَأَجْدَرُ أَلَّا يَعْلَمُوا حُدُودَ مَا أَنزَلَ اللَّهُ عَلَىٰ رَسُولِهِ ۗ وَاللَّهُ عَلِيمٌ حَكِيمٌ (توبه-97) و تغییر ناگزیر جهان را در لغاتی ساده بیان کرد. تغییری که آینده کودکان خاورمیانه را از مرزهای بسته به عبور از مرزهای بسیار برای جستجوی خوشبختی خویش مبدل خواهد ساخت و امکان کار و کسب را برای آنان در عرصه خاورمیانه کهن فراهم خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *