انتقال وائل الدحدوح خبرنگار الجزیره در غزه به آلمان برای معالجه

خبرنگار الجزیره که همسر ، پسر ، دختر و نوه اش را در اثر بمباران ارتش اسرائیل در غزه در حین گزارش از دست داد اطلاع داده است که برای درمان به آلمان برده میشود، این درحالی است که چندین میلیون فلسطینی گمنام در غزه دیروز نیز دستور ترک و جابجایی از ویرانه هایشان را دریافت کرده اند. وائل الدهدوح که به دلیل گزارش هایش خود نیز هدف مستقیم گلوله قرار گرفته بود، ضمن ابراز تاسف از وضعیت مردم غزه اعلام کرد که ادامه معالجات وی در آلمان انجام خواهد گرفت، شایان ذکر است دولت آلمان به دلیل نقض برخی از مفاد کنوانسیون جنایات جنگی و مشارکت در ارسال سلاح به اسرائیل توسط نیکاراگوئه به دادگاه کیفری بین المللی ارجاع داده شده است. در حالی که ارسال سلاح، ضرب و شتم معترضان به جنایات اسرائیل و تهدید آنها در آلمان هنوز ادامه دارد، دولت آلمان سعی دارد با استفاده تبلیغاتی از انتقال چهره های سرشناس، تلاش دارد نسبت به ترمیم وجهه خود اقدام کند.
وائل حمدان ابراهیم الدهدوح (ابوحمزه) یک روزنامه‌نگار فلسطینی متولد 30 آوریل 1970 در شهر غزه است. او تحصیلات خود را در همان شهر به پایان رساند و بیشتر سال‌های زندگی خود را در غزه سپری کرد. وائل فعالیت حرفه‌ای خود را به عنوان خبرنگار در روزنامه فلسطینی القدس آغاز کرد و پیش از پیوستن به شبکه الجزیره در سال 2004، برای دیگر رسانه‌ها نیز فعالیت داشت. وی خبرنگار اصلی کانال الجزیره در نوار غزه بود و به طور مداوم در این منطقه حضور داشت.

در تاریخ 25 اکتبر 2023، خانواده وائل الدهدوح هدف حمله هوایی اسرائیل قرار گرفتند. این حمله به منزلی در اردوگاه نصیرات در نوار غزه که خانواده وائل در آن پناه گرفته بودند، اصابت کرد. در این حمله، همسر، پسر، دختر و نوه وائل جان خود را از دست دادند. این حمله در حالی صورت گرفت که مقامات اسرائیلی از شهروندان خواسته بودند به سمت جنوب نوار غزه، که به ادعای آنها منطقه‌ای امن بود، پناه ببرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *