دولت سایه در آمریکا، نقش بایدن ، ترامپ یا هریس چیست؟

در ماژولهای حقوقی آمریکا (دروس دانشگاهی حقوق در آمریکا) وجود دولت سایه به رسمیت شناخته شده است. یعنی دولت واقعی در آمریکا نه با انتخابات مردمی برای مدت کوتاه بلکه برای مدت نامعلوم و با روابط و ضوابط خاص خویش به قدرت مینشیند.
سیاستهای دولت سایه غالبا رسیدگی و جهت دهی به برنامه های کلی و مصللح نظام آمریکا میباشد. این دولت سایه مانند آنچه در ویکیپدیا نوشته شده در ارتباط با فرازمینی ها و گروههای اقلیت اجتماعی نیست ( در مورد مفهوم فرازمینی ها بخصوص اختلاف نظری وجود دارد، زیرا اندیشه ای که پشت بسیاری از ادبیات غرب و شرق مینماید میتواند مصداق فرازمینی باشد ﴿أَلَمْ تَرَ كَيْفَ ضَرَبَ اللَّهُ مَثَلًا كَلِمَةً طَيِّبَةً كَشَجَرَةٍ طَيِّبَةٍ أَصْلُهَا ثَابِتٌ وَفَرْعُهَا فِي السَّمَاءِ﴾
[ إبراهيم: 24] آيا نديده‌اى كه خدا چگونه مثل زد؟ سخن پاك چون درختى پاك است كه ريشه‌اش در زمين استوار و شاخه‌هايش در آسمان است.) بلکه روابط و شبکه های پنهان لابی گری، رسانه ای و رپرتاژ خبر و حتی تخریب افراد را در بر میگیرد.
نمونه فعالیتهای دولتهای سایه را میتوان در عزل نمایندگان و صداهای مخالف ( از جمله در پارلمان اروپا) در مورد دو نماینده ایرلندی مخالف جنگ غزه (Clare Daly, Mick Wallace) برای یک دست کردن سیاستهای گروهی پارلمان اروپا و همسویی با جبهه ناتو میباشد. مثالهای دیگری از جمله در مورد به قدرت رسیدن یا عزل گلریز قهرمان نماینده پارلمان نیوزیلند پس از شرکت در تظاهرات طرفداران صلح در فلسطین و بسیاری از اسناد و مدارک بین المللی که در کنار هم قرار دادن آنها محتاچ پردازش حجم عظیمی از داده هاست نشان میدهد که شبکه خبر رسانی و تخریب و سیاستگزاری عمومی در آمریکا و برخی نقاط جهان نه در دست عامه بلکه در دست خواصی دارای روابط ویژه است که از مصادیق دولت سایه میباشد.

نقش افرادی مانند بایدن ، ترامپ و هریس نمایندگی از طرف دولت سایه در عرصه بین المللی میباشد به این معنی که نمیتوانند خارج از دولت سایه حضور داشته باشند اما شرایطی که بر آنها تحمیل و توجیه میشود، نه از نگاه بین المللی، نه از نگاه داخلی مردم آمریکا بلکه از نگاه و چنبره خواصی است که نگاه بین المللی و نگاه مردم آمریکا را جهت دهی میکنند.
قلب بسیاری از این سیاستگذاری ها و اجراهای سیاسی نه در دولت آمریکا بلکه در هالیوود و سیاستگذاری های فرهنگی بین المللی میتپد.
تخریب یا تکریم روسای جمهوری آمریکا، فرهنگ سازی و برتری جویی آمریکایی نخست در هالیوود تولید میشود و سپس به جامعه آمریکایی و بین المللی سرایت میکند. دولت مستتر در هالیوود تنها یکی از دولتهای پنهان آمریکاییست که سیاستهای عرصه بین المللی و داخلی آمریکا را رقم میزند و جهت دهی میکند.
از نظر این دولت پاریس خانه عشق و شهوترانی، آلمان خشک و بیروح، ایران دشمن، پاکستان تروریست، ویتنام با جانبازان بیکار جنگی و چین به عنوان دزد و جاسوس به جهان قبولانده میشود. این دولت از شما پول میگیرد تا به شما بقبولاند که تمام نجات دهندگان از آمریکا آمده اند. اما خدا نظر دیگری دارد، نجات دهندگان از خاورمیانه برخواهند خواست از همانجایی که خوششان نمی آید.

اولین نامهٔ پطرس، فصل ۲، آیه ۷ از کتاب مقدس میگوید «سنگی كه معماران (ماسون ها) دور افكندند، عاقبت سنگ اصلی ساختمان گرديد» این آیه به مسیح اشاره دارد که به عنوان سنگ اصلی ساختمان، ابتدا توسط معماران (فراماسون ها) رد شده است اما در نهایت به عنوان سنگ اساسی و حیاتی برجسته شده است.

دکتر امیرعلی رستم داودپور
دبیر انجمن قانون و شفا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *