اسماعیل هنیه در تهران ترور شد

و لاتحسبن الذین …
.
به گزارش خبرگزاری بی بی سی، یک پرتابه به طرف اقامتگاه آقای هنیه واقع در اقامتگاه جانبازان در شمال تهران (احتمالا زعفرانیه منزل سابق خیامی ) شلیک شده ، با وجود جستجو عکسی از اقدام تروریستی فوق به دست نیامده است.
آقای هنیه که سه فرزند خویش و چندین عضو خانواده خود را در جریان عملیات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه از دست داده بود و خواهر ایشان نیز چندین بار بازداشت و تهدید به مرگ شده است، رییس شاخه سیاسی جنبش آزادی بخش حماس بود.

اسماعیل هنیه در واکنش به خبر شهادت پسرانش گفته است: خداوند را به خاطر این افتخار که با شهادت سه پسر و چند نوه ام نصیب ما کرد، سپاسگزارم. با این درد و خون،ما برای مردم و ملت خود آرمان و امید به آینده و آزادی می آفرینیم. همه مردم ما و همه خانواده های ساکنان غزه بهای سنگینی در خون فرزندان خود پرداخته اند و من یکی از آنها هستم. نزدیک به ۶۰ نفر از اعضای خانواده من مانند همه مردم فلسطین به شهادت رسیدند و هیچ تفاوتی بین آنها نیست.

رئیس جمهور ایران، در شبکه ایکس گفت ایران به «سوگ» همراه «همیشگی و پرافتخار راه مقاومت» نشسته است.

پزشکیان ، که دیروز در مراسم تحلیف اسماعیل هنیه را به گرمی در آغوش گرفت، گفته است: «دیروز دست فاتح او را بالا بردم و امروز باید بر روی شانه‌هایم او را تشییع کنم.»

آقای پزشکیان گفته است:‌ «جمهوری اسلامی ایران از تمامیت ارضی و عزت و حیثیت و افتخار و شرف خود دفاع، و اشغالگران تروریست را از اقدام بزدلانه خود پشیمان خواهد کرد.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *