تلاش برای خنثی سازی دونالد ترامپ؛ ضارب توماس متیو کروکس به شهادت رسید.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا، در شامگاه شنبه در جریان تجمعی در باتلر، پنسیلوانیا، در یک تیراندازی مجروح شد. به گفته سرویس مخفی، فرد ضارب به شهادت رسیده و حداقل یک نفر از حضار کشته شده‌اند و دو نفر دیگر نیز به شدت مجروح شده‌اند.

ترامپ در شبکه‌های اجتماعی اعلام کرد که گلوله‌ای به “قسمت بالای گوش راست” او اصابت کرده است. سرویس مخفی اعلام کرد که رئیس‌جمهور سابق پس از این که از صحنه تجمع با خون روی صورتش خارج شد، در امنیت قرار دارد. یک سخنگو اظهار داشت که ترامپ پس از این “عمل شنیع” در وضعیت “خوبی” قرار دارد.

سرویس مخفی بیان کرد که مهاجم از یک “موقعیت بلند” خارج از محل تجمع ترامپ چندین گلوله شلیک کرده است قبل از اینکه توسط مأموران کشته شود. منابع مجری قانون به CNN گفتند که مهاجم روی بام یک ساختمان در نزدیکی محل تجمع بوده است. به گفته مقامات مجری قانون، این تیراندازی به عنوان یک تلاش برای ترور در حال بررسی است.

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، در سخنانی در شب شنبه این خشونت را محکوم کرد و در بیانیه‌ای پیشتر گفته بود که او “سپاسگزار” است که ترامپ در امنیت قرار دارد. بایدن که قرار بود تعطیلات آخر هفته را در دلاور بگذراند، برنامه خود را تغییر داده و زودتر به کاخ سفید باز می‌گردد تا بتواند به دریافت گزارش‌های امنیتی از مقامات مجری قانون ادامه دهد.

بسیاری از رسانه های بین المللی با استقبال از حادثه فوق از آن به عنوان گوش بری از ترامپ نام برده اند. گوش بریدن یک تهدید تنبیه آمیز است که در معمولا بر روی سگ های گله و در نواحی روستایی انجام میگیرد تا در درگیری سگ گله با گرگ یا سگ های دیگر ، سگ از ناحیه گوش گیر نیافتد.

تکمیلی:

به گفته اداره پلیس باتلر، فرد ترور کننده ترامپ، «مارک ویولت» نام دارد که از اعضای سازمان چپ افراطی «آنتیفا» است.

بر اساس این گزارش، او پیش از این اقدام در صفحه یوتیوب خود با انتشار ویدئویی گفته بود: «عدالت در راه است»!

تکمیلی:

اف‌بی‌آی نام فرد مسلح مظنون را به عنوان توماس متیو کروکس 20 ساله تأیید کرده است.

در بیانیه‌ای، محققان فدرال اعلام کردند: “اف‌بی‌آی توماس متیو کروکس، 20 ساله، از بتل پارک، پنسیلوانیا، را به عنوان فردی که در تلاش برای ترور رئیس‌جمهور سابق دونالد ترامپ در 13 ژوئیه، در باتلر، پنسیلوانیا دخیل بوده، شناسایی کرده است.

“این تحقیق همچنان فعال و در حال انجام است.”

آنتونی گوگلیلمی، رئیس ارتباطات، گفت: “فرد مسلح بلافاصله توسط سرویس مخفی “خنثی” شد.”

بتل پارک شهری عمدتاً سفیدپوست و نسبتاً مرفه در بخش جنوبی منطقه بزرگ پیتسبورگ است. محل تجمع، باتلر، حدود یک ساعت رانندگی در شمال پیتسبورگ قرار دارد.

شبکه شریک آمریکایی اسکای، ان‌بی‌سی نیوز، گزارش داد که سوابق رأی‌دهندگان پنسیلوانیا نشان می‌دهد توماس متیو کروکس با همان آدرس و تاریخ تولد به عنوان یک جمهوری‌خواه ثبت‌نام کرده است، اگرچه از سوابق مشخص نیست که این ثبت‌نام چه زمانی انجام شده است.


https://news.sky.com/story/trump-shooting-latest-bloodied-trump-shouts-fight-as-hes-rushed-off-stage-secret-service-release-statement-13177655

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *