تصویب قانون تفتیش عقاید جدید در آلمان و تاثیرات آن بر جامعه مهاجران

به گزارش ایندیپندنت فارسی، قانون جدیدی در آلمان به تصویب رسیده است که حتی یک اظهارنظر در مورد گروه‌ها یا افکار “تروریستی” می‌تواند منجر به اخراج فرد از این کشور شود. این قانون به ویژه برای دانشجویان خارجی که قصد تمدید اقامت خود را دارند، نگرانی‌های بسیاری به وجود آورده است. برخی از این دانشجویان با سوالاتی نظیر “آیا قرآن می‌خوانید؟” و “آیا کار با اسلحه را بلد هستید؟” مواجه شده‌اند.

قوانین جدید و نگاه ضد اسلامی

این قوانین جدید که با نشانه‌گیری ضد اسلامی همراه هستند، در زمانی به تصویب رسیده‌اند که شدیدترین جنایات علیه بشریت در غزه علیه کودکان صورت می‌گیرد. این تصویب قوانین توسط لابی‌های قدرتمند در آلمان موجب شده تا تردیدهایی درباره درک آلمان از جنایت علیه بشریت و حقوق بشر به وجود آید. به نظر می‌رسد که آلمان از وقوع جنایت‌های اصلی متنبه نشده و تنها در صدد حفظ آبروی خود به عنوان یک کشور بد سابقه است ولی درک اصولی از مفهوم جنایت و یا پشیمانی از عمل جنایی ندارد..

این قوانین جدید نه تنها باعث افزایش ترس و فشار روانی بر مهاجران و پناهجویان می‌شود، بلکه می‌تواند موجب بروز ناهنجاری‌های روانی در بسیاری از اتباع خاورمیانه‌ای ساکن آلمان شود. ترس از شنود اقتصادی از طریق سیستم‌های بانکی و یا فشارهای سیاسی نیز به این ناهنجاری‌ها دامن می‌زند و باعث می‌شود که اتباع خارجی به ویژه پناهجویان، تحت فشارهای روانی شدید قرار گیرند.

در حالی که آلمان به خاطر مشارکت در جنایات تاریخی نظیر هولوکاست و حلبچه و اکنون غزه شناخته شده است، اکنون با تصویب قوانین جدید خود را به عنوان کشوری مخالف با مردم بی‌پناه و جنگ‌زده و حتی به عنوان یک کشور اسلام‌ستیز نشان داده است. این وضعیت باعث شده است که بسیاری از مهاجران و پناهجویان از زندگی در این کشور احساس ناامنی کنند و به دنبال راه‌های جدیدی برای حفظ حقوق و امنیت خود باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *