فعال شدن لابیهای ضد اسلامی در دولت آلمان در پی تظاهرات مردم در حمایت از غزه و فلسطین

گزارش وضعیت قوانین ضد مهاجرت و ضد اسلامی در آلمان

در شرایطی که دولت آلمان در حال محاکمه در دادگاه بین‌المللی جنایی به اتهام جنایت علیه بشریت می‌باشد، گزارش‌ها حاکی از آن است که روندسازی برای قوانین ضد مهاجرت، ضد اسلامی و محدودیت اتباع خارجی، به ویژه مسلمانان، در داخل و خارج از آلمان به صورت انتشار اخبار متوالی و نیز سیاه نمایی های ضد مهاجرتی آغاز گردیده است. این تحولات باعث نگرانی‌های جدی در میان جوامع مهاجر و مدافعان حقوق بشر شده است..

روندسازی برای قوانین جدید ضد مهاجرت و ضد اسلامی در آلمان، به طور مستقیم یا غیرمستقیم، می‌تواند منجر به افزایش تبعیض و نفرت‌افکنی علیه جوامع مسلمان و مهاجران شود. این قوانین ممکن است شامل محدودیت‌های سختگیرانه‌تر برای ورود و اقامت مهاجران، محدودیت‌های کاری و اجتماعی، و افزایش نظارت و کنترل بر فعالیت‌های مذهبی و فرهنگی باشد. سیاست مهاجرپذیری که پیامدهای آن فشارهای روحی و روانی به دلیل نگرانی از اوضاع اقامتی، کنترل شدید آمد و شد و فعالیتهای اقتصادی و محدودیتهای اجتماعی و شغلی برای مهاجران و پناهجویان میباشد، نه تنها خود باعث نمو و رشد علائم سرخوردگی در آنان میشود و باعث افزایش جنحه در بین این قشر آُسیب پذیر میگردد بلکه هر از گاه به حربه قدرت نمایی سیاسی، اقتصادی و سرکوب فعالیتها و آزادی بیان آنان بدل میگردد. البته این محدودیت آزادی بیان برای اتهام زنی و تخریب فضاهای خارجی یا کشورهای ثالث نمیباشد بلکه این مهره های رنجور، ظاهرا هیچگاه اجازه انتقاد از فضای داخلی و مسموم سیاست آلمان را نخواهند یافت حتی اگر در مورد تجارتهای خونین اسلحه و ویرانی ممالک خاورمیانه باشد. این فعالیت ها همواره انگ حمایت از تروریسم را برای پناهجویان در پی خواهد داشت.

احتمال دارد که لابی‌های صهیونیستی پس از تظاهرات ضد صهیونیستی در حمایت از مردم فلسطین در حکومت آلمان نقشی در این تحولات داشته باشند. تاثیر لابی‌ها بر سیاست‌گذاری‌های داخلی و بین‌المللی کشورهای مختلف موضوعی پیچیده و حساس است که نیازمند تحقیق و بررسی دقیق‌تر می‌باشد.

کانون پزشکی و حقوق ایران (CanMedLaw)، به عنوان یکی از نهادهای مدافع حقوق بشر، تعهد خود را برای پیگیری پرونده‌های هراس و نفرت‌افکنی علیه اتباع ایران و افغانستان در اتحادیه اروپا اعلام کرده است. این کانون قصد دارد با همکاری سازمان‌های بین‌المللی حقوق بشری و ارائه مستندات معتبر، به دفاع از حقوق مهاجران و مقابله با تبعیض‌های نژادی و مذهبی بپردازد.

وضعیت حقوق مهاجران و مسلمانان در آلمان و سایر کشورهای اتحادیه اروپا نیازمند توجه و نظارت مستمر است. جامعه بین‌المللی و سازمان‌های حقوق بشری باید با همکاری و همبستگی، تلاش کنند تا از تبعیض و نقض حقوق بشر جلوگیری کنند و حقوق و کرامت انسانی تمامی افراد را حفظ نمایند.

توصیه‌ها:
1. همکاری بین‌المللی: افزایش همکاری میان نهادهای حقوق بشری، سازمان‌های بین‌المللی و دولت‌ها برای پیگیری و مقابله با نقض حقوق بشر.
2. آگاهی‌بخشی: ترویج آگاهی در جامعه جهانی درباره تبعات قوانین ضد مهاجرت و ضد اسلامی.
3. مستندسازی: جمع‌آوری و ارائه مستندات معتبر برای دفاع از حقوق مهاجران و مسلمانان در محاکم بین‌المللی.
4. فشار دیپلماتیک: اعمال فشار دیپلماتیک بر دولت‌هایی که درگیر نقض حقوق بشر هستند تا از سیاست‌های تبعیض‌آمیز خود عقب‌نشینی کنند.

کانون پزشکی و حقوق ایران همچنان به پیگیری وضعیت اتباع ایران و افغانستان در اتحادیه اروپا ادامه خواهد داد و از هیچ تلاشی برای دفاع از حقوق انسانی و کرامت آنان دریغ نخواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *