صادرات آلمان به اسرائیل 300 میلیون دلارسلاح ، واردات آلمان از افغانستان یک چاقو

پس از کشته شدن یک مامور پلیس و زخمی شدن چندین نفر دیگر در حمله یک مهاجم افغان در شهر مانهایم، مقام‌های آلمانی گفته‌اند در حال بررسی اخراج و بازگرداندن آن عده از پناهجویان افغان به کشورشان است که از دید برلین تهدید امنیتی برای آلمان به شمار می‌روند.

ایران به عنوان کشوری که بزرگترین میزبان پناهجویان افغان بوده است همواره با چالش های امنیتی مواجه بوده است ، کمپینها و سیاستهای بازگرداندن مهاجران افغان به کشورشان با واکنش متفاوت از سوی مردم ایران و افغانستان مواجه گردیده است. اخیرا پس از حمله یک مهاجر افغان با چاقو به جمعیتی ضد اسلامی در آلمان ، مقام های آلمانی اقدام به کارزراری برای اخراج مهاجران افغان از آلمان کرده اند. این درحالی صورت میگیرد که صادرات سالانه سیصد میلیون دلار سلاح از آلمان به اسرائیل که بر سر مسلمانان فلسطینی در غزه میریزد، با شکایت نیکاراگوئه در دادگاه بین المللی جنایات جنگی در لاهه مورد بررسی قرار گرفته است.

پرسشی که پیش می آید اینست، سیاستی که یک چاقو را بر نمیتابد و سالانه سیصد میلیون دلار سلاح (مقدار تخمینی است و ممکن است بسیار بیشتر باشد) بر سر مردم فلسطین میریزد، چگونه سیاستیست؟

و پاسخ آشکار، سیاست خصمانه علیه خاورمیانه ای که هم اکنون یکی از فجیع ترین جنایات علیه بشریت با حمایت آلمان و آمریکا علیه مردم فلسطین در آن صورت میگیرد. شایان ذکر است این سیاست فقط شامل صادرات سلاح نیست و رانت های واردات محصولات اسرائیلی، رانت های پژوهشی و تحصیلی و خدماتی که از سوی آلمان و به صورت کلی اتحادیه اروپا به اسرائیل داده میشود حتی از شهروندان اروپایی نیز بیشتر است و صدای برخی نمایندگان پارلمان اروپا را نیز درآورده است.

این سیاست دوقطبی سازی خاورمیانه و جهان البته اگر آب نداشته باشد برای برخی نان دارد، کسانی که بودجه مردم افغانستان را مصادره میکنند و خاورمیانه را در بستری از فقر و تحریم ها نگاه داشته اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *