تحریم دادستان دادگاه کیفری بین المللی ، وهن عدالت

مجلس نمایندگان کنگره آمریکا طرح تحریم دادستان دیوان کیفری بین‌المللی (آی‌سی‌سی) را تصویب کرد.

این طرح در واکنش به درخواست صدور قرار بازداشت بنیامین نتانیاهو توسط یک دادستان این دیوان در کنگره آمریکا و از سوی جمهوری‌خواهان که کنترل مجلس نمایندگان را در دست دارند، به رای گذاشته شد.

این مصوبه که با ۲۴۴ رای موافق در برابر ۱۵۵ رای مخالف نمایندگان مصوب شد، نشانه آشکاری از دخالت و فشار دولت، قانونگزاران و لابییست های اسرائیلی در آمریکا بر تاثیر گزاری بر تصمیمات مراجعی است که آرا مستقل آنها را در مقابل جبهه غرب بر نمیتابند.

دادستان ارشد دادگاه کیفری بین‌المللی که در کانون مصوبه امروز جمهوری‌خواهان کنگره بود کریم اسد احمد خان، دادستانی پاکستانی‌تبار است. احتمال میرود که ملیت آقای خان نیز در صدور تحریم و نپذیرفتن ایشان تاثیر گذار بوده باشد که در این صورت باید به صورت سیستماتیک به بررسی صلاحیت مقامات عالیتربه مورد تایید آمریکا پرداخت.

آپارتاید و استانداردهای دوگانه به عنوان آوردگاه و رزمگاه وکلای مستقل حقوق بین الملل میباشد. تصور آمریکا و هم پیمانان ایشان اینگونه است که ظاهرا این ساختارها باید همواره به تایید سیاستهای آمریکا و متحدان ایشان بپردازند. دوازده سال پیش که دادستان دیوان کیفری بین المللی پرونده آقای سید علی خامنه را قابل بررسی در دیوان کیفری خوانده بود، واکنشهای بسیاری به این تصمیم مشاهده شد. اکنون که در این زمان شاهد جنایات بی بدیل جنگی هستیم، واکنش یک سویه آمریکا نشان از سیستم بیمار حقوق بین الملل و نقض فاحش آن توسط ملل مدعی غربی دارد.

https://www.balatarin.com/permlink/2011/12/17/2841664

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *