رفراندوم برای چی، توسط چه کسانی و چه زمانی

فراندوم برای چی، توسط چه کسانی و چه زمانی؟

 

رفراندوم باید توسط نمایندگان واقعی مردم- نه مثل دوران آیت‌اله خمینی در پس از انقلاب- برگزار شود و این امر مهم در مرحله‌ای از انقلاب دموکراتیک و برای گذار مسالمت‌آمیز از حکومت فعلی به حکومت بعدی صورت می‌گیرد و آری یا نه به جمهوری اسلامی را به رای می‌گذارد.

خواهید پرسید، این نمایندگان واقعی مردم چگونه انتخاب خواهند شد؟

پاسخ این است که با رای آزاد مردم و زیر نظر سازمان ملل.

ما می‌گوییم باید یک دولت موقت به رای مستقیم مردم و زیر نظر سازمان ملل به وجود بیاید تا رفراندوم آری یا نه به جمهوری اسلامی را بر گزار کند و در اقدامی دموکراتیک، قانونی و مسالمت‌آمیز از حکومت مستقر گذر کنیم. هیچ فرد یا گروهی صلاحیت ندارد بدون مراجعه‌ی مستقیم به آرای مردم در انتخاباتی دموکراتیک، خودش را مرجع تشکیل «دولت موقت» یا «شورای انقلاب» بنامد و برای مردم تصمیم‌گیری کند.

تجربه‌ی انقلاب ۵۷ به ما آموخت که تشکیل شورای انقلاب یا دولت موقت، فقط ترفندی است برای ربودن نتیجه‌ی مبارزات مردم ایران است و نباید دوباره تکرار شود.

هر شورا یا ائتلافی، فقط زمانی حق تصمیم‌گیری ولو به صورت موقت، برای همه‌ی مردم را دارد که با مراجعه به آرای عمومی در انتخاباتی زیر نظر سازمان ملل، با به دست آوردن رای اکثریت، کسب مشروعیت سیاسی کند.

از رژیم کنونی با انقلاب دموکراتیک ملی، به دولت موقت، بر گرفته از آرای مستقیم مردم زیر نظر سازمان ملل، انتقال خواهیم یافت.

هیچ نیروی غیر انتخابی زیر عنوان «شورای موقت» یا «دولت موقت» را نمی‌پذیریم. همه چیز باید به رای مستقیم مردم باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *